MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA

Et trobes a:Inici/MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA/Notícies/La Comissió de l’Horta dona el vistiplau a la modificació del Reglament de la Marca Horta de Lleida

La Comissió de l’Horta dona el vistiplau a la modificació del Reglament de la Marca Horta de Lleida

El reglament recull el marc en què es desenvolupa aquest distintiu, que ha d’adaptar-se a les noves necessitats, a l’increment d’activitats adherides a aquest segell i la identificació de nous nínxols per a la seva utilització

Data publicació: Dimecres 20, juliol del 2022


Imatge de la notícia La Comissió de l’Horta dona el vistiplau a la modificació del Reglament de la Marca Horta de Lleida

Imatge: ©Ajuntament de Lleida

La Comissió Especial per l’Horta ha donat el vistiplau en la sessió d’aquest dimarts a la modificació del Reglament de la Marca Horta de Lleida. Aquest document va ser aprovat el febrer de 2018 al Ple de la Paeria. Ara bé, les modificacions orgàniques municipals, la implantació del reglament i la mateixa gestió de la distinció fan necessària la revisió d'aquest text per adaptar-lo a les noves circumstàncies i necessitats. Així, la seva aprovació inicial ha de ser ratificada en el Ple d'aquest mes de juliol.

El Reglament per a l’ús i gestió de la marca “Horta de Lleida” sorgeix de la necessitat de diferenciar els productes agraris i els serveis produïts o oferts a l’espai agrari de l’Horta de Lleida. D’aquesta manera, les persones consumidores poden diferenciar clarament els productes d’aquest àmbit geogràfic que han estat produïts/oferts conforme als principis de tradició, traçabilitat, qualitat i sostenibilitat, perquè es tradueixi en un impacte positiu des del punt de vista social, de l’economia local, del medi ambient i de la identitat territorial. Alhora, se cerca la complicitat dels agents en l’ús i la promoció de la marca, incloses les administracions públiques.

El Reglament té la voluntat de regular l’ús de la Marca entre les parts implicades del sector productiu, comercial i de serveis, per la qual cosa inclou la producció agrària i ramadera, l’elaboració de productes agroalimentaris i les empreses o persones del sector de la comercialització i de l’àmbit d’altres serveis relacionats amb l’Horta.

Les persones responsables de la gestió de la promoció de la Marca hauran de cercar la complicitat dels agents en el seu ús i foment, incloses les administracions públiques.

Web i Servei d’avisos de l’Horta

En el decurs de la Comissió també s´ha informat de l'evolució de la nova pàgina web de l'Horta i del Servei d'avisos que pròximament es posarà en funcionament. Es tracta d’una nova eina de difusió adreçada als veïns i veïnes de l'Horta de Lleida per informar sobre projectes, accions de dinamització, ajuts, accions formatives o incidències que afectin o tinguin a veure aquest àmbit d'actuació.

Et destaquem...