Urbanisme i Planejament

Et trobes a:Inici/Urbanisme i Planejament/Notícies/La Paeria resol el contracte amb l’empresa adjudicatària de les obres de l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos de Pardinyes

La Paeria resol el contracte amb l’empresa adjudicatària de les obres de l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos de Pardinyes

La decisió ve motivada pel retard injustificat en l’inici de les obres i comporta la incautació de la garantia dipositada per l’adjudicatària, de 212.726,16 euros. El govern municipal iniciarà d’immediat un nou procediment de licitació del contracte.

Data publicació: Dijous 04, maig del 2023


Imatge de la notícia La Paeria resol el contracte amb l’empresa adjudicatària de les obres de l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos de Pardinyes

 

L’Ajuntament de Lleida ha acordat avui iniciar la resolució del contracte per executar la construcció de l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos (ECMU), motivada pel retard injustificat de la firma adjudicatària, Bauen Empresa Constructora SAU, en iniciar les obres. La decisió, que es basa en un informe jurídic elaborat per la Secretaria General, també comporta la incautació de la fiança dipositada per l’empresa, que és de 212.726,16 euros. L’empresa disposarà ara d’un termini de deu dies per a presentar al·legacions a aquesta decisió.

El govern iniciarà d’immediat un nou procediment de licitació del contracte d’obres de l’ECMU, tot i que aquesta incidència en la contractació comportarà un retard en les obres d’aproximadament uns tres mesos. En tot cas, el departament de Drets Socials de la Generalitat ha garantit que mantindrà la subvenció de 4 milions d’euros concedida per a la construcció d’aquest equipament, que està condicionada a l’execució de l’obra abans del 31 de desembre de 2023.

La decisió d’aprovar la incoació de l’expedient de resolució del contracte l’ha decidit la Junta de Govern Local, en una sessió extraordinària i urgent celebrada aquest migdia. També ha resolt rebutjar una petició presentada per aquesta empresa, que demanava resoldre el contracte, argumentant un retard injustificat per part de l’Ajuntament en signar l'acta de comprovació del replanteig.

L’informe tècnic aclareix que l’acta de replanteig de l’obra es va signar el 20 de gener, dins del termini d’un mes des de l’adjudicació, que va tenir lloc el 22 de desembre, per un import de 5.147.973,12 euros. Aquesta acta va deixar en suspens l’inici de les obres, perquè encara s’estava executant l’enderroc de les sitges.

Posteriorment, el 6 març de 2023 –dins del termini de quatre mesos que fixa la Llei de Contractes per a casos de suspensió d’obres– la direcció d’obra va signar l’acta de replanteig i l’inici de les obres. L’empresa no la va retornar signada i el 9 de març es va fer una visita d’obres amb assistència de l’empresa de la qual tampoc va signar l’acta. El 4 d’abril, la constructora va presentar la seva sol·licitud de resolució del contracte. Els treballs no han arribat a iniciar-se en el termini d’un mes des de la data d’inici (6 de març), com constata un informe de la direcció d’obra del 20 d’abril.

Et destaquem...