Fòrum de l'Aigua de Lleida
Un espai de trobada i de debat entre institucions públiques, agents privats, sectors acadèmics, grans consumidors industrials i agraris i societat civil, per a la “construcció” d’una gestió sostenible de l’aigua
L’aigua, recurs essencial per l’economia i la societat de les Terres de Lleida, és l’element de transformació per excel·lència d’aquest territori marcadament àrid.
Gràcies a l’aportació dels tres grans rius pirinencs, (el Segre i els dos afluents Noguera Pallaresa i Noguera Ribagorçana), bona part del territori es troba permanentment hidratat per una complexa i antiga xarxa de reg.
Tanmateix, malgrat el privilegi d’aquestes aportacions, els reptes actuals a dia d’avui dels lleidatans i lleidatanes, per tal de preservar aquest bé escàs són:
- Fer front a les desigualtats de disponibilitat d’aigua d’altres territoris adjacents
- La modernització dels regadius i del sector agroalimentari per a un millor aprofitament socioeconòmic
- La preservació d’un equilibri ecològic del cicle natural de l’aigua i la seva relació amb la conca fluvial.
- L’adaptació a les situacions de secada que poden esdevenir freqüents en el conjunt del territori degut al canvi climàtic.
- El manteniment de la qualitat de l’aigua de boca
- Redescobrir i potenciar el patrimoni territorial: l’aigua en la creació i generació cultural.
Amb el suport de: