Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/22 empreses de l’Horta ja poden utilitzar la nova marca “Horta de Lleida”

22 empreses de l’Horta ja poden utilitzar la nova marca “Horta de Lleida”

Data publicació: Dilluns 29, abril del 2019


Imatge de la notícia 22 empreses de l’Horta ja poden utilitzar la nova marca “Horta de Lleida”

Imatge: ©Ajuntament de Lleida

22 empreses ubicades a l’Horta de Lleida podran utilitzar a partir d’ara la marca Horta de Lleida, després que la Comissió de Gestió de la Marca Horta de Lleida n’hagi aprovat el seu ús i gestió. La marca Horta de Lleida és una iniciativa de l’Ajuntament de Lleida que té l’objectiu de distingir els productes i serveis que provenen de l’Horta, associant aquesta marca a la qualitat agroalimentària, la bellesa paisatgística i la conservació del medi ambient. La idea de la marca territorial de l’Horta de Lleida neix amb l’objectiu de generar identitat al territori de l’Horta i, a la vegada, diferenciar-se respecte d’altres espais agraris i generar valor afegit en els seus productes.

L’equip de govern té la voluntat d’associar la marca Horta de Lleida amb els valors de qualitat, bellesa mediambiental, sostenibilitat i respecte pel medi ambient, entre altres, i d’anar-la desenvolupament en els productes agroalimentaris que es fan a l’Horta de Lleida. Cal recordar que l’Horta de Lleida és un dels símbols identitaris més forts de Lleida, juntament amb la Seu Vella i el riu.

Cal recordar que la marca Horta de Lleida disposa d’un Reglament per al seu ús i gestió, que sorgeix de la necessitat de diferenciar els productes agraris i serveis produïts o oferts a l’espai agrari de l’Horta de Lleida, de cara a què els consumidors puguin diferenciar clarament aquells productes d’aquest àmbit geogràfic, i que han estat produïts/oferts conforme als principis de tradició, traçabilitat, qualitat i sostenibilitat, de manera que es tradueixi en un impacte positiu des del punt de vista social, de l’economia local, del medi ambient i de la identitat territorial.

El reglament té la voluntat de regular l’ús de la marca entre tots els agents del sector productiu, comercial i de serveis, per la qual cosa fixa les condicions per al seu ús tant per part dels productors agraris i ramaders, com dels elaboradors agroalimentaris, les empreses o persones del sector de la comercialització i de l’àmbit de serveis agraris compatibles amb l’establert al Pla d’Usos de l’Horta de Lleida.

Et destaquem...