Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/Deu anys d'Agenda 21 Escolar per una Lleida més sostenible

Deu anys d'Agenda 21 Escolar per una Lleida més sostenible

Un total de 73 centres educatius participen aquest any en la 10a edició d'aquest programa educatiu que, impulsat per la Paeria, té l'objectiu d'implicar els centres escolars, els infants i les seves famílies en projectes relacionats amb el medi ambient Àngel Ros subratlla que la sostenibilitat és tenir responsabilitat envers els més joves i que cal continuar treballant perquè els infants aprenguin a tenir cura pel medi ambient

Data publicació: Dimarts 03, novembre del 2015


Imatge de la notícia Deu anys d'Agenda 21 Escolar per una Lleida més sostenible

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, juntament amb el tinent d’alcalde i regidor de Promoció i Gestió de l’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha presidit avui la signatura del compromís dels centres educatius amb l’Agenda 21 Escolar, un acte que ha tingut lloc en un Saló de Sessions ple de nens i nenes i mestres de diverses escoles i instituts de la ciutat. Un total de 73 centres educatius de Lleida participen enguany en aquest projecte educatiu municipal que té per objectiu implicar les escoles, les famílies i els infants a favor d’un món més sostenible a través de projectes relacionats amb el medi ambient.

Durant la seva intervenció, el paer en cap ha recordat la frase del reconegut bioquímic Federico Mayor Zaragoza, qui va dir fa unes setmanes a Lleida que “la sostenibilitat és tenir responsabilitat envers els més joves”. “Hem de treballar perquè els nostres nens i nenes aprenguin els valors de la sostenibilitat i la cura pel medi ambient”, ha subratllat Àngel Ros. qui ha recordat, en aquest sentit, que Lleida és la ciutat de Catalunya amb més extensió d’horta i espais naturals. Per la seva banda, Fèlix Larrosa, ha explicat que Lleida està treballant per posar en marxa un programa de plantació d’arbres que compti amb la implicació de centres escolars i famílies amb l’objectiu d’aconseguir que Lleida sigui més verda.

En l’acte d’avui al Saló de Sessions dos nous centres educatius han signat el seu compromís d’adhesió a aquest programa educatiu, Llar d’Infants El Caragolet de Lleida i l’Escola Ciutat Jardí. D’altra banda, l’Escola Magraners, l’Institut Caparrella i l’Institut La Mitjana inicien enguany projectes triennals (cursos 2014-2017) i l’Escola Ginesta, l’Escola Països Catalans, l’Escola Terres de Ponent, l’Institut Joan Oró, l’Institut Maria Rúbies, l’Institut Ronda, l’Institut Samuel Gili Gaya, l’Escoal FEDAC Lleida, el Col·legi El Carme i l’Escola Pardinyes han renovat avui els seus projectes. Alguns dels projectes que s’han desenvolupat el darrer any han estat relacionats amb horts escolars, aprendre a fer compost, aprendre el funcionament d’energies renovables, estalvi energètic, plantació d’arbres, recollida selectiva i tractament de residus, foment de l’ús de la bicicleta, entre altres.

Deu anys d’Agenda 21 Escolar

L’Agenda 21 Escolar de Lleida, que enguany arriba a la 10ª edició, és un programa educatiu que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. Totes les Agenda 21 Escolar tenen en comú el fet de ser un procés participatiu, de revisió dels plantejaments i pràctiques educatives i de compromís en algunes accions de millora en relació al medi ambient i la sostenibilitat en l’entorn escolar: ambientalització del currículum, gestió sostenible del centre o relació amb l’entorn.

Cada centre escolar decideix quins col·lectius hi participaran, com s’organitza i el nombre i dimensió dels compromisos que adquireix. Poden participar tots els centres d’educació infantil (0-3 i 3-6), primària, secundària (ESO, batxillerats, cicles formatius) i d’educació especial de la ciutat de Lleida.

Des de l’Ajuntament de Lleida s’ofereix als centres educatius un marc comú de treball, materials de suport, propostes i suggeriments de treball, recursos específics, suport tècnic, un servei d’informació, comunicació i assessorament tècnic i pedagògic, formació específica adreçada al professorat interessat, dinamització i seguiment del procés, etcètera.

Et destaquem...