Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/Primeres quinze sol·licituds de productors per utilitzar la marca Horta de Lleida

Primeres quinze sol·licituds de productors per utilitzar la marca Horta de Lleida

La Paeria constitueix la Comissió de Gestió d'aquest distintiu, que diferenciarà i prestigiarà els productes agroalimentaris i els serveis que s'ofereixen a l'Horta

Data publicació: Dimarts 12, febrer del 2019


Imatge de la notícia Primeres quinze sol·licituds de productors per utilitzar la marca Horta de Lleida

©Ajuntament de Lleida

L'Ajuntament de Lleida ha constituït avui la Comissió de Gestió de la Marca Horta de Lleida, que és l'òrgan encarregat de supervisar les bones pràctiques en l'ús d'aquest distintiu que diferencia els productes i serveis de l'Horta de Lleida. Una marca que posa de manifest els valors de qualitat agroalimentària, bellesa paisatgística i conservació del medi ambient associats amb l'Horta i els vincula fonamentalment als seus productes agroalimentaris, però també a altres serveis i experiències que puguin sorgir en aquest entorn, com el turisme rural, per exemple.

La comissió està presidida pel regidor d'Hàbitat Rural i Sostenibilitat, Joan Queralt, qui actua per delegació del paer en cap. "Avui és un dia important per l'Horta perquè fem un pas ferm per la consolidació d'aquesta aposta pels nostres productes i serveis del nostre territori. La marca Horta de Lleida ha de ser una eina cabdal per crear identitat al territori i generar valor afegit que permeti un major desenvolupament econòmic", ha afirmat Queralt.

Fins al moment ja són quinze els productors agroalimentaris, des de petits pagesos fins a grans empreses, que han presentat la sol·licitud per passar a estar inclosos dins del registre i poder fer ús de la marca. Pertanyen als sectors agrari (fruita, horticultura i plantes aromàtiques), ramader (boví i porcí) i a la comercialització (botiga de barri i majoristes), ha destacat Queralt, qui ha considerat que aquesta rebuda és una mostra de l'èxit d'aquesta iniciativa.

Totes les empreses de l’Horta que vulguin sol·licitar la marca poden fer-ho de forma gratuïta omplint el “full de sol·licitud” que es poden descarregar del web de la regidoria, o posant-se en contacte amb l’àrea municipal de Medi Ambient. A banda dels agricultors, poden sol·licitar la marca totes aquelles empreses que distribueixen (majoristes) o comercialitzen (com ara botigues, restaurants, serveis de càtering, etc.) els productes de l’Horta. I també aquelles empreses que ofereixen serveis compatibles amb el sector agrari (agroturisme, lleure, serveis agraris, etc.).

La marca Horta de Lleida ja es pot veure també a la nova senyalització que s'ha anat instal·lant als accessos de les partides i altres cartells indicadors.

Comissió de gestió

Pel que fa a la Comissió de Gestió, per part de l'Ajuntament de Lleida, a més del regidor, en formaran part la coordinadora de Sostenibilitat de la Paeria, Esther Fanlo, i Joan Muntané, tècnic de la Fundació Lleida 21, que actuarà com a secretari. Salvador Solsona, hi participarà per la Comissió de l'Horta de la Federació d'Associacions de Veïns i Máximo Juan Blanco ho farà en representació de l'associació de consumidors FACUA Catalunya. Els productors, comerciants i sector de serveis estaran representants amb dos vocals cadascun, encara per designar.

Les funcions de la comissió seran rebre les sol·licituds d'ús de la marca i estudiar i emetre informe en el procediment per autoritzar-lo. A més, vetllarà pel compliment del reglament, el correcte ús de la marca i els seus elements gràfics, així com totes les ordres i disposicions municipals que siguin d'aplicació, interpretant l'aplicació del reglament i proposant la imposició de les sancions per les infraccions que es detectin.

D'altra banda, la comissió també s'encarregarà de proposar i dur a terme tasques de promoció i divulgació de la marca; accions de formació i millora de les produccions entre totes les empreses sol·licitants de la marca; la creació del registre de titulars d'usuaris de la marca i la seva gestió; i l'organització de reunions, sessions de treball o trobades amb els agents implicats de la marca.

Marca Horta de Lleida

La vocació de la marca Horta és estar present als punts de producció i venda de productes agraris i ramaders i altres punts d'interès patrimonial i cultural. A més, serà la imatge dels productes agraris de l'Horta de Lleida i del registre de productors i establiments de venda.

D'aquesta manera, servirà per identificar i promoure els productors i els productes frescos i elaborats a l'Horta de Lleida i també els llocs on es venen, com ara parades de mercats, botigues detallistes, grans superfícies i restaurants, entre altres.

La marca té com a objectiu també sensibilitzar el consumidor sobre la importància de consumir aliments de proximitat i promocionar els productes provinents de l'Horta de Lleida vinculats als principis de tradició, traçabilitat, qualitat i sostenibilitat.

Et destaquem...